Peluang Bisnis Untuk Mahasiswa

Perlukah seorang mahasiswa melakukan sesuatu untuk mendapatkan wang, misalnya bekerja separuh masa, atau menjalankan bisnis?

Sepupu saya, membiayai pelajarannya tanpa meminjam dari mana-mana pihak. Tiada PTPTN, tiada pinjaman boleh ubah, tiada biasiswa. Dan tidak juga dibiayai ibu bapa!

Beliau bekerja di sepanjang pengajian. Dari pendapatan itulah beliau melunaskan kos pembelajarannya. Apakah pelajarannya terabai? Dah tentu tidak! Beliau menamatkan pengajian dengan keputusan yang cemerlang.


Bagaimana perasaannya bila bekerja tanpa perlu membayar hutang (loan belajar)? Marvellous!

Beliau tidak terbeban dengan komitmen bulanan untuk melunaskan pinjaman, dan tiada risiko blacklist.

Bagaimana pendapat anda?

Apakah Bisnis yang Sesuai  Bagi Mahasiswa?

Mahasiswa pastinya sibuk dengan kelas, assignment, kerja kumpulan dan sebagainya. Jadi, tentulah tidak mempunyai banyak waktu untuk melakukan perkara lain termasuk bisnes.

Namun begitu, adakah ini bermakna mahasiswa tidak sesuai menjalankan perniagaan? Sudah tentu tak! Di zaman teknologi ini, sesiapa pun mampu lakukan apa-apa saja.

Oleh kerana mahasiswa begitu sibuk dengan urusan pelajaran, bisnes yang  paling sesuai ialah bisnes yang tidak melibatkan modal, tidak melibakan stok, tidak melibatkan urusan yang banyak.

Bagaimana bisnes stail dropship tapi bukan setakat menjual barang sahaja, tapi juga mendidik mahasiswa membina jatidiri serta kepimpinan. 

Adakah anda berminat untuk mengetahui jenis bisnes sebegini dengan lebih lanjut?


Hubungi segera ===> CONTACT MASTER LYNA

{ 1 comment… add one }

Leave a Comment

CommentLuv badge

Instagram